donderdag 1 oktober 2015

Een beetje van alles...

De voorbije weken werd er wel gehandwerkt, maar niet zo veel. Ik had mijn handen (en mijn hoofd) vol met andere zaken. We maakten kleine uitstapjes en ik deed nog eens iets met bloemen.

Enkele weken geleden hadden we een nichtje en neefje op bezoek. Met hen gingen we een kijkje nemen op de "Markt van Morgen". Dat stond al langer op mijn verlanglijstje, maar altijd kwam er wel wat tussen. Véél mooie dingen gezien! 11 oktober kan je het marktje terug bezoeken, zeker doen!

Ik ging ook enkele dagen op pad met de plantjes van KOTK. Mijn nieuwste portemonneetje mocht met me mee ;).



Vorige zondag bezochten we een paar kunstenaars die deelnamen aan KempArt. Dit werk van Tine Van Poppel deed me direct aan ons hondje denken.



Ik was vooral onder de indruk van de werken van Ann Vanherle. Zij combineert haar liefde voor textiel met grafisch werk. Ik hoop ooit mijn handwerkhobby ook samen te kunnen laten vloeien met wat ik leer op de lessen vrije grafiek.





Jàren geleden volgde ik lessen bloemschikken. Wegens een allergie kan ik echter geen bloemen of planten meer in huis plaatsen :(.
Esther bracht mij op een idee. Ik liet één van de kinderen een oasiskrans meebrengen, verzamelde een hoop hortensia's uit de tuin en ging aan de slag. Vanuit het keukenraam zie ik nu de krans, die mooi ligt te wezen naast de azalea.




Verder geniet ik 's ochtends (als ik niet vroeg naar mijn werk hoef te vertrekken) van de mooie zonsopgang die ik zie vanuit de woonkamer...




... en haak ik af en toe een lapje voor een deken in wording.



Iedereen prettige, zonnige herfstdagen toegewenst!



8 opmerkingen:

  1. Wat een gezellige drukte allemaal. (Ik hoop dat de dingen in je hoofd niet al te heftig zijn?)
    De krans is erg mooi geworden. Helaas lit die van mij in de container. Te snel geplukt nog niet droog genoeg. :-(( Je deken word erg fleurig en mooi. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je hebt zat te doen gehad zo te lezen ;) Je hortensiakrans is prachtig!
    Je deken wordt ook mooi, heerlijk werkje vind ik altijd zo'n granny deken.
    Fijne dag vandaag.
    Groetjes, Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk al die creativiteit. Van jezelf en van anderen. Heb je linkjes allemaal gelezen, inspirerend.
    P.S. Ik heb je gehaakte vlaggenlijn vrijdag nog gebruikt tijdens mijn verjaardag.
    Liefs Katrien.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. The hydrangea wreath looks beautiful as does the crochet blanket.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Inderdaad leuk werk van Ann!
    Prachtig hè, het zonnetje... Wat een cadeautje, zo'n uitzicht.
    Dat wordt een mooie deken!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Da's een schone krans, mooi dat ge verschillende kleuren hortensia gebruikt hebt !

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Met die krans heb je een superoplossing bedacht om toch nog bloemen te zien. Je kan daar ook nog extra potten met buitenbloemen bijzetten voor de vrolijkheid , he?

    En wat heb jij een mooi zicht op de opkomende zon, zeg! Je woont daar blijkbaar ook mooi in het groen. Schitterend.

    Het deken is goedgekeurd, hopelijk heb jij meer geduld dan ik (kijk maar op mijn blog naar mijn te kleine deken :) )

    Ja, die tentoonstelling zou ook wat voor mij zijn geweest, merci dat ik het op deze manier nog kan meepikken.

    Fijne week,

    Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen