zaterdag 29 oktober 2016

Pixels haken

Eindelijk. Eindelijk heb ik de ontelbare draadjes ingestopt van een dekentje waar ik ergens in het voorjaar mee startte.

Nadat ik Storm zijn pixeldeken klaar had, wilde ik proberen hoe het gaat wanneer je de pixels met granny's haakt. Ik zocht een eenvoudig patroontje (kruissteekmotief), wol uit mijn voorraad en ging haken.



Het haakwerk moest soms wijken voor andere projecten, maar kwam toch regelmatig tevoorschijn. Toen het motief klaar was, was ik het haken van de kleine granny's grondig beu.  Ik besloot er een rand van granny stripes rond te maken tot het groot genoeg was voor een minidekentje (65 x 65 cm).



De draadjes wegwerken, was nog een andere zaak. Een ideaal werkje voor tijdens het HandWerkCafé. Je hoeft niet na te denken; draadjes instoppen, babbelen en luisteren gaan goed tezamen ;). Vorige donderdag was ie dan eindelijk klaar.

Conclusie: corner 2 corner vind ik veel leuker om pixels te haken. Scheelt vooral veel in de afwerking ;).

6 opmerkingen:

  1. wat een schattig olifantdekentje is het geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Echt een leuk dekentje. Het olifantje valt mooi op en de brede rand om de vierkantjes geeft het dekentje een bijzonder mooie look.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een lief dekentje. Wat knap ook weer.
    XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hihihihi, ik snap wat je bedoelt. Al vind ik heel veel granny's haken niet zo erg :-))
    Maar je hebt het afgemaakt en het is hartstikke mooi geworden!
    Lieve groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een werk. Wel een mooi dekentje geworden!

    BeantwoordenVerwijderen