maandag 28 november 2016

Pamperzakje - bis - en andere babycadeautjes

De dochter van mijn vriendin M. verwachtte haar eerste kindje. De mama in spe had al laten horen dat ze houdt van zwart-witte accesoires, dus liet ik mijn vriendin een keuze maken uit mijn stofjes. Ik naaide al enkele vlaggetjes aan elkaar voor een vlaggenslinger, zodat ik niet alles op het laatste moment zou moeten maken.

Een maand vroeger dan verwacht kwam het baby'tje ter wereld. Een klein, maar perfect gezond meisje.

Alvorens aan de slinger verder te werken, besloot ik een legging te maken. Ik gebruikte de kleinste maat van de broekjes die ik eerder maakte, knipte het zonder naad en al heel vlug stond het in elkaar.



Een - in mijn ogen - piepkleine legging, die toch nog te groot bleek te zijn ;).



Ik maakte ook enkele vlaggetjes bij voor de slinger, maar besloot te wachten met het plaatsen van de naam tot ik het geboortekaartje zou ontvangen. Zo kon ik hetzelfde lettertype gebruiken als op het kaartje.




Tot slot naaide ik een pamperzakje. Telkens weer een geslaagd geboortecadeautje. Zowel de slinger als het pamperzakje moesten even wachten op afwerking. Ik wilde immers gouden flockfolie en die bleek moeilijk te vinden. Ida bracht redding en de cadeautjes konden afgewerkt worden.



Het was een heel gepruts om deze fijne letters uit te knippen. Ik denk dat jullie wel begrijpen dat ik op de vlaggenslinger voor een ander lettertype koos ;).



Proficiat M. en K. met jullie dochtertje!

5 opmerkingen:

  1. Wat een leuke cadeautjes en ook zo persoonlijk door de naam erop te maken. Echt eer van je werk :) Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo tof die cadeautjes... prachtige naam voor de kleine meid. Hier wordt het nu ook nipt voor het ieniemieniemeneerke. Er staat nog een verzorgingstas met toebehoren op het programma... daar zal ik maar eens heel snel aan beginnen. Hopelijk komt die van ons geen maand te vroeg want dan heb ik een groot probleem.;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Thank you for sharing in my link up last week.
    A New party is open. Welcome.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuke cadeautjes! En die legging, die wordt vanzelf groot genoeg hoop ik.

    BeantwoordenVerwijderen