zaterdag 11 maart 2017

Kurkleer

Nadat ik de Kraft-tex had geprobeerd, wilde ik ook graag iets uit het lapje kurkleer maken dat al even in de kast lag te wachten. Maar wat?

Toen de schoondochter vroeg of ik voor haar nieuwe tablet een hoesje kon maken, stelde ik direct het kurkleer voor. Ze was even enthousiast als ik.

Ik deed dit weer op de werkwijze van Hilde. Een beetje meten, rekenen, tekenen, knippen, versteviging strijken, naaien en op 2 uurtjes was de hoes al klaar.



Voor de binnenzijde gebruikte ik een stofje van Petit Pan.



Haar naam kwam binnenin te staan...



 ... en ik vergat voor een keer eens niet om mijn naamlintje te plaatsen.



Eline was heel blij met de hoes en probeerde of het paste (altijd weer spannend).




Piekfijn opgemeten van mij, geen millimeter overschot ;).



5 opmerkingen: